To, co dziś jest rzeczywistością, wczoraj było nierealnym marzeniem. — Paulo Coelho



To, co dziś jest rzeczywistością, wczoraj było nierealnym marzeniem. — Paulo Coelho







wtorek, 23 sierpnia 2011

Co jest ładne?

Czy to, co podoba się ludziom, czy to, co podoba się specjalistom?
Tak naprawdę, jaka definicja określa słowo "ładne"... ile kroków od ładne do "piękne"?
Co to jest piękno?
Kiedyś zastanawiałam się, dlaczego ludzie oglądają Picassa, dlaczego są skłonni zapłacić krocie za jego płótna?????
Patrzyłam na reprodukcje, bo przecież jak obejrzeć oryginalne obrazy Picassa?
Picassa i wieeeelu wieeeelu innych...
Dla mnie zawsze malarstwo Picassa to było coś, co postrzegałam jako marketing. Wmówiono ludziom, ze to jest piękne i dlatego chcą to mieć...
Osobiście nic pięknego w tych "bohomazach" nie widziałam... No może miejscami... Kolory i ich połączenie... I tyle...
Dlatego postanowiłam pójść na kurs sztuki nowoczesnej.
Prowadzący , Pan Myśliński, był osobą tak zaangażowaną , tak niekonwencjonalnie inspirującą, że dzięki niemu pewne myśli i idee sztuki współczesnej przeniknęły do mojego umysłu, powodując zupełnie inne postrzeganie sztuki.
Uwielbiam go za to, ze dyskutował, przygotowywał zaskakujące formy zajęć (rzucanie jajkami, wyobrażanie uczuć głosem i butami, długo by opowiadać...) A czasami po prostu wyłączał monitor z obrazem Picassa, na którym widziałam przestrzeń z oknem VELUXA i po zajęciach pytał mnie, czy wyobraźnia nigdy nie przeszkadzała mi w życiu?
Po stokroć miał rację!!!!
Zawsze przeszkadzała!!! W osiąganiu dobrych ocen w szkole, bo byłam upierdliwa i pytałam. W kontaktach z "ludźmi" bo wprost zadawałam niewygodne pytania. W kontaktach z urzędami, bo logika dla mnie jest wyznacznikiem funkcjonowania w społeczeństwie i nie odpuszczałam, kiedy ktoś chciał mi wciskać ciemnotę...
I nawet medycyna ze swoją wiedzą kiedyś z moją wyobraźnią przegrała...

Ale ja mam poczucie, że dzięki wyobraźni nie przegrałam nigdy...
Choćby to były twory najbardziej nierealne...

Ten przydługi wstęp dotyczy dwóch rzeczy: Ogólnopolskiego konkursu Florystycznego w Kurozwękach i kameralnej uroczystosci jaką są urodziny dziecka....
Po kolei.
Konkurs.
11 florystów, 11 spojrzeń na temat.
Wchodzę i ... Patrzę...
Coś od razu ściąga mój wzrok,.bo jest ładne..

praca Katarzyny Grety Szymkowiak
bukiet Moniki Wilgockiej
Bukiet Agnieszki Gryc
Kompozycja Ewy Marchel
Kompozycja Małgorzaty Makarewicz



coś dostrzegam podchodząc

Bukiet Katarzyny Grety Szymkowiak


, czegoś nie rozumiemm , coś nsjbardziej wprost kojarzy mi się z tematem Dzikiego Zachodu

Praca Eweliny Jaworskiej

, coś wpisuje się w klimat prerii i dzikich plemion..., coś wzbudza zainteresowanie....
Potem wyniki i nie jestem w 2/3 zaskoczona, bo to moi faworyci....
Jedna praca wymaga przyjrzenia się, bo była źle wyeksponowana.
Praca Agnieszki Gryc


Ale sędziowie dostrzegli! Należy wyciągać wnioski na przyszłość - nie zawsze powiedzenie "Siedż w kącie a znajdą cię" się sprawdza.
To były moje wybory...No cóż, jestem widownią, nie krytykiem określającym trendy...
Wystawa ubiegłoroczznych zwycięzców i zaproszonych gości - pełen profesjonalizm!!!!
Zdjęcia nie są w stanie oddać uroku tych prac wykonanych z ogromną finezją i starannością.
Edyta Zając-Chruściel

Piotr Salachna


Janusz Wilas


Hubert Lamański


Ale w tym miejscu ja "bukieciara" mówię : to jest sztuka!!!!! Nie znam PM (oprócz mnie :)), która z czymś takim poszłaby do ślubu.... Więc...
Skłaniam głowę przed sztuką i myślę, że może kiedyś...Taka Młoda i dla mnie...Z rojnikami, maleńkimi elementami egzotycznych roślin i tych rosnących wszędzie, których pospolitej urody nikt nie docenia, zanim nie zostanie ujęta w ramy bukietu...

Z Kurozwęk zabrałam worek inspiracji i nauk. Z bliska miałam okazję przyglądać się i podsłuchiwać wygląda ocenianie prac przez sędziów... Nieocenione.... Nie miałam pojęcia, że to może być tak drobiazgowe!!!!!
Czystość pracy , mocowanie, funkcjonalność - wszystko to wpływało na ocenę. Ziarnko piasku czy kaszy na roślinie - punkty ujemne !!!!!

Myślę sobie w tym momencie o wieeeelu innych ludziach pracujących w tej branży, któych to nie dotyczy,,,
Mając na świeżo w pamięci te przemyślane, finezyjnie wykonanane kompozycje aż wzdrygnęłam się mijając w sobotę auto "wystrojone" do ślubu: sztuczne kwiaty w krzykliwym różowym kolorze na masce samochodu, ułożone tak, że pomyślałam o 1 listopada.......Każdy robi jak chce.....
O gustach się nie dyskutuje, ale...
Każdy ma prawo do swojej opinii na temat. Moja była taka, że byłoby lepiej, gdyby na tym samochodzie po prostu nic nie było.
Rozumiem argumenty finansowe, ale ... Jest tyle różnych sposobów i możliwości stworzenia pewnego klimatu...
I wbrew pozorom nie muszą to być kaskady kwiatów w stylu amerykańskich ślubów.
Dlatego cenię wszystkich, którym nie jest wszystko jedno.

Urodzinki... Mojego LUDZIKA...

Pogoda jak na zamówienie :)
Pierwsza koncepcja zakładała przyjęcie w konwencji rzymskiej biesiady - czyli wszystko odbywa się w parterze i na leżąco... Z wieńcami laurowymi i innymi atrybutami.
Ale po namyśle doszlismy do wniosku, że nasze nestorki mogą czuć sie trochę niezręcznie i stanęło jednak na bardziej tradycyjnej formie.

Ale i tak wszyscy schodzili do parteru.


W końcu jubilat jest w tym dniu najważniejszą osobą!!!!
Był tort jak najbardziej w całości skonsumowany :)...

Świeczki zdmuchnięte, niech wszystkie marzenia wiatr poniesie do Absolutu!!!


Baśki mina przyprawiła mnie trochę o wyrzuty sumienia. Kiedy był dzień świętowania jej 8 urodzin, niecodzienna sytuacja, w której się znaleźlismy i natłok spraw spowodował, że mogłam wytworzyć tylko takie coś:



Ale za to ile wzbudził poztywnych emocjiii!!! Takiego nie miał nikt i zakładam, że miał nie będzie :) Ale ona chciała kwiatuszkowy!!!!
Za rok obiecałam jej coś eXtra!!!!

Kacper zachwycony prezentami,





ale i tak nic nie mogło przebić kap,kap,kap...

Jaką niesamowitą moc przyciągania mają spadające krople wody... Ile samozaparcia i wysiłku kosztuje chęć samodzielnego wrzucenia do wody piłki...

A ja sobie tak myślę, że to dobrze!!!! Bo całym swoim ciałem wciąga moc Matki Ziemi. I niech ta energia , harmonia przenika go na wskroś!!!! Niech wzmacnia!!!

Dalej tylko czas....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz